Saturday 25 January 2014

SET SHAKLEE BANYAKKAN AIR SUSU BAGI IBU IBU LEPAS PREGNANT

Wah... Tgk tajuk SET BANYAKKAN AIR SUSU BAGI IBU IBU LEPAS PREGNANT... Nampak menarik kan tajuk entri kita hari ini.... Berapa ramai ibu ibu di luar sana yang tidak menitik beratkan pengambilan susu bagi bayi bayi... Tahukah kita bahawa seluruh dunia kita disarankan memberi BREAST FEEDING dari bayi 0 hingga 2 tahun (24 bulan). kerana susu ibu mempunyai 1001 khasiat yang tidak terdapat pada susu formula milk yang banyak dipasaran dengan pelbagai nutrient yang diaplikasikan dan dengan harga yang mahal... sedangkan susu ibu adalah percuma dan cuma dari ibu ibu sahaja perlu berusaha memperbanyakkan lagi kuantiti air susu...Teruskan pembacaan entri saya untuk mengetahui SET SHAKLEE BANYAKKAN AIR SUSU BAGI IBU IBU LEPAS PREGNANT


ANTARA KEBAIKAN SUSU IBU UNTUK BAYI:

** SUSU IBU ADALAH MAKANAN TERBAIK UNTUK BAYI
Mempunyai nutrient yang mencukupi dari ibu disalurkan kepada bayi melalui air susu. Merupakan makanan yang mudah hadam. Dan susu ibu sebenarnya tersedia pada susu yang tetap.

** MEMBERIKAN PERLINDUNGAN BAGI BAYI
Bayi kecil sebenarnya mudah terdedah kepada persekitaran yang tercemar... Tapi susu ibu terjamin kualitinya yang bebas dari pencemaran. Membekalkan antibodi pada penyusuan hari pertama hingga hari ketiga di mana pengeluaran susu pada ketika itu mengandungi kolostrum iaitu sejenis antibodi (IgA) yang mengelakkan alahan


KEBAIKAN SUSU IBU BAGI IBU IBU:-

** Mengeratkan silaturrahim antara ibu dan anak...
** Mengurangkan risiko kanser payudara dan ovari
** Mampu menjarakkan kehamilan (perancang keluarga)
** Mengecutkan rahim

Pengalaman saya sendiri menyusukan anak saya 0- 36 tahun sebenarnya sangat membantu saya... Saya sangat teruja dan merasakan kebahagiaan bila saya mampu menyusukan anak saya sendiri sehingga umur 3 tahun tanpa memberikan langsung susu formula milk... Ketika menyusukan bayi saya akan bercerita dan sambil mengusap rambut bayi... Indah sangat ketika itu...Saya tidak perlu untuk membawa serbuk susu ke sana ke mari dengan botol air panas... hanya cari tempat yang sesuai saya suda mampu memberikan bayi saya susu dengan segera... Pada usia bayi 1 bulan dia diserang sakit mata sehingga merunsingkan saya kerana berdarah dan bernanah... saya jadi takut... Tapi dengan pengalaman ibu saya yang menyarankan agar menitikkan air susu saya ke mata bayi.. Alhamdulillah bayi saya sembuh... Kerana susu ibu mengandungi kealkalian yang mampu mengurangkan kesakitan pada mata bayi saya... Selain itu juga penyakit kuning (Jaundis) boleh diubati dengan penyusuan yang kerap kali kepada bayi.. Jarak kehamilan juga mampu dirancang sehingga sekarang... Jadi tidak rugi kan untuk kita berusaha menyusukan bayi hingga umur 2 tahun dan ke atas...




 Nak tahu SET SHAKLEE YANG BANYAKKAN SUSU IBU IBU LEPAS PREGNANT... Jom jom bersama saya dan baca selanjutnya...

SET  MILK BOOSTER
ALFAFA :-
** Jom kita berkenalan dengan alfafa... Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian
** 10 biji alfafa menyamai dengan segelas susu
** Nutrisi yang dibekalkan membantu ibu lebih bertenaga dan pengeluaran air susu yang lebih banyak dan cepat
** Pembersihan organ organ seperti salur darah dan perkumuhan

ESP (ENERGIZING SOY PRODUCT)
** Memekatkan susu dan membuatkan bayi lebih cepat kenyang dan mendapat badan yang sihat kerana nutrien yang mencukupi dibekalkan....
** Mengandungi semua asid amino yang diperlukan oleh badan


So... Sudakah anda membaca dan memahami Set Shaklee Banyakkan Air Susu Bagi Ibu Lepas Pregnant... Jadi jangan berlengah lagi... Hubungi SID Shaklee terdekat anda

SURITAH SATARI

Id: 971670

Phn: 01126690452

AREA KOTA KINABALU DAN SELURUH SABAH

 

 






No comments:

Post a Comment