Thursday 8 December 2016

Alfafa Complex SHAKLEE

Alfafa adalah sejenis tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Alfafa telah digunakan oleh  manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya  dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang tidak terdapat pada buah buahan atau pun sayuran. Ia kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfafa menyamai dengan nutrisi segelas susu.

Banyak manfaat yang akan diperolehi dalam pengambilan Alfafa yang konsisten

** Mencuci hati, darah dan usus- Alfafa sifatnya adalah alkali dan mampu membantu mengembalikan kenormalan badan yang berasid dengan menghilangkan toksin dari badan dan dapat mencantikkan kulit wajah.

** Melawan Alahan- Membantu keadaan kulit dan hidung yang sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.

** Baik untuk usus dan perut- Membantu masalah penghadaman seperti kembung perut dan sembelit

** Menyingkirkan lemak dan kolesterol-  Penggunaan jangka panjang dapat menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Alfafa bersifat seperti span yang bertindak sebagai serat menyerap kolestrol.

** Melawan tumor- Memperbaiki sel sel kanser dan membuang tumor.

** Mencegah artritis

** Melegakan keletihan



ALFAFA SHAKLEE

Diperbuat daripada tanaman Alfafa (Medicago Sativa)  secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja yang bebas kimia. Alfafa ini dikenali sebagai raja segala tumbuhan, memiliki gred paling tinggi di kalangan tumbuhan alfafa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfafa Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan yang mutlak. Daun alfafa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun daun ini dikeringkan dengan cahaya dan udara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak perlukan dihapuskan.  Kemudian daun yang telah dikeringkan  akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Setiap penghasilan Tablet Alfafa ini adalah dalam kawalan yang ketat untuk menghasilkan Alfafa yang terbaik dan bebas dari segala bahan yang merbahaya.




No comments:

Post a Comment