Monday 5 December 2016

HEBATNYA SHAKLEE

Selama tempoh lebih 5 dekad, Syarikat SHAKLEE telaH menerajui barangan dan produk kesihatan secara semulajadi yang terulung di dunia.





Siapakah DR FORREST C. SHAKLEE????? Nama pun dah tahu kan... semestinya pengasas Shaklee. Pada tahun 1915, DR FORREST C SHAKLEE telah mencipta "VITALIZED MINERALS" iaitu merupakan multivitamin yang pertama di dunia. Pada tahun 1956, beliau telah menubuhkan SHAKLEE CORPORATION yang merupakan Syarikat Jualan Langsung pertama di dunia (pertama yerrrrr). Usaha beliau telah menjadikannya sebagai pelopor Industri Nutrisi dan kaedah pengagihan yang menawarkan faedah dan keuntungan kepada para pengedar.

Tatkala ramai orang mengamalkan penggunaan plastik dan bahan bahan sintetik, Shaklee kembali kepada semulajadi dengan menggunakan bahan bahan semulajadi yang tulen untuk menghasilkan Vitamin dan beliau juga di antara yang terawal mencipta bahan pencuci bersifat Biodegradasi di dunia.

Tatkala ramai orang dan syarikat lain membelanjakan wang untuk tujuan pengiklanan dan pemasaran, SHAKLEE melaburkan berbilion ringgit sebagai ganjaran kepada para pengedarnya yang berkongsi tentang SHAKLEE serta jutaan ringgit dilaburkan untuk tujuan penyelidikan dan pembangunan produk kesihatan SHAKLEE.


'LEBIH BANYAK ANDA BERKONGSI DENGAN ORANG LAIN, LEBIH TINGGI NILAI SAHAM ANDA, LAKUKAN KEPADA ORANG LAIN, SEBAGAIMANA ANDA MAHU MEREKA LAKUKAN KEPADA DIRI ANDA"

No comments:

Post a Comment