Thursday 2 January 2014

ATASI MASALAH OTOT, TULANG DAN SENDI DENGAN SHAKLEE

Masalah tulang dan sendi sering di alami oleh golongan yang berumur 40 dan ke atas... Tetapi dalam faktor persekitaran dan pemakanan kehidupan sekarang seawal usia 25 tahun juga suda mengalami simptom simptom tersebut seperti nyilu pada tulang belakang dan juga kepala lutut. apabila kita mencapai usia tua air dalam badan berkurangan dan juga protein yang membentuk rawan tersebut semakin merosot kandungannya...Penggunaan berulang kali sendi yang haus selama beberapa tahun boleh menyebabkan radang berlaku pada tulang rawan dan sendi menjadi bengkak serta sakit. Kerosakan tulang rawan menyebabkan tulang sendi bersentuhan dan bergeseran. Ia membuatkan rasa sakit dan mengehadkan pergerakan sendi. Radang yang berlaku juga merangsang pembentukan tulang baru (osteofit) di sekeliling sendi.

Penyakit atau keadaan lain seperti obesiti, trauma berulang dan pembedahan ke atas struktur dalam sendi, kecacatan kongenital (sejak lahir), gout dan kencing manis. Obesiti menyebabkan sakit sendi dengan meningkatkan tekanan mekanikal kepada tulang rawan. Pada usia emas, obesiti menjadi faktor risiko paling kuat untuk sakit sendi.

Kejadian  sendi lutut di kalangan atlit angkat berat dipercayai sebahagiannya disebabkan bebanan berat badan yang tinggi. Trauma berulang pada tisu sendi (ligamen, tulang, dan tulang rawan) diyakini menyebabkan sendi menjadi sakit.

Sesetengah orang lahir dengan sendi tidak normal (ketidaknormalan kongenital) membuatkan tulang rawannya cepat haus, mengalami degenerasi awal dan kehilangan tulang rawan sendi.

Gangguan hormon seperti diabetes dan hormon pertumbuhan tidak teratur juga dikaitkan dengan kehausan awal tulang rawan.


TANDA TANDA SAKIT SENDI/ TULANG

1.  Sakit ini biasanya paling teruk pada lewat petang atau malam. Sendi akan bengkak, berasa panas dan berkeriut bila digerakkan.

2. Sendi juga berasa kaku dan sakit apabila digerakkan setiap kali selepas berehat. Dalam sakit sendi yang teruk (tulang rawan rosak keseluruhannya dan menyebabkan tulang persendian bergeseran sesama sendiri), pesakit akan sentiasa berasa sakit walaupun ketika berehat dan pergerakan sendi selalunya terhad.

3. Rasa nyilu yang teramat sangat pada tulang rawan kerana kurangnya pelincir yang terbentuk daripada kolagen dalam badan.
4. Bila bangun dari tidur badan akan rasa lenguh dan terasa lemah dan tidak bermaya terutama pada bahagian tulang disebabkan kekurangan kalsium pada badan.





Namun dalam Shaklee pakar telah mencipta satu gabungan yang hebat yang dapat mengurangkan rasa sakit sendi, otot dan tulang... Mari kenali produk SHAKLEE...

OMEGA GUARD SHAKLEE
*** Memelihara fungsi fungsi sendi (arthritis)
- Paras asid lemak Omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu arwan.
- Mencegah arthritis memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif


ADVANCED JOINT HEALTH (AJHT)
*** Meningkatkan Cushioning- Glukosamin membantu memelihara rawan. dan cushion melindungi sendi dan membolehkan bergerak dengan lebih bebas
*** Memelihara tisu penghubung yang sihat
- Zinc, kuprum, manganese dan vitamin C membantu membina kolagen dan laian lain lain komponen tisu penghubung yang memberi kekuatan dan struktur kepada sendi
*** Meningkatkan keselesaan sendi- ekstrak Boswellia pantas membantutkan mekanisma respons stress tubuh untuk memperbaiki keselesaan sendi


OSTEMATRIX
***  Menguatkan tulang- Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerarangka, gigi dan sistem saraf.
- Merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa) kuku rapuh, eczema, konvulsi/ kekejangan, gusi berdarah dan darah yang pekat
*** Memperbaiki kekejangan dan kebas kebas dengan pengambilan 600 mg kalsium pada Ostematrix sebelum tidur akan memperbaiki kebas kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
*** Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh dan menghasilkan tenaga, penegcutan saraf dan otot...




HUBUNGI SID SHAKLEE TERDEKAT ANDA UNTUK KETERANGAN LANJUT

SURITAH SATARI
ID: 971670
PHN NUM: 01126690452
AREA KOTA KINABALU DAN SELURUH SABAH

HADIAHKAN UNTUK MEREKA YANG TERSAYANG.....

No comments:

Post a Comment