Tuesday 4 April 2017

Semangat Dan KeyakinanKu

Berblog memang impian saya dari dulu lagi. Kecenderungan saya adalah lebih kepada penulisan dan memasang impian menjadi seorang blogger berjaya.

Dalam usia saya yang telah menginjak usia 30an ini (saya dah tua) menjadikan impian berblog semakin tinggi dan menggunung. Namun kesihatan sekarang mudah terganggu. Jangkauan usia begini menjadikan saya lebih cepat penat dan mudah berasa mengantuk. Tetapi saya rasa saya masih belum cukup untuk berasa seperti itu, kerana lebih ramai seusia saya tapi mampu lebih cergas dan cerdas.

Syukur alhamdulillah diperkenalkan dengan Shaklee, seawal pagi saya akan mengambil Alfafa sebagai melindungi diri daripada toksin yang banyak dalam badan. Saya dapat rasa kecerdasan bekerja di pagi hari membawa ke sebelah petang. Saya kurang mengantuk dan sentiasa rasa semangat. Keyakinanku juga bertambah dan sentiasa yakin dengan Shaklee mampu membuat semua orang berasa muda dari usia sebenar. Muda sebelum usia sangat mengujakan daripada tua sebelum usia.

Dengan pengambilan Vitamin C yang konsisten dan Omega Guard di malam hari membuatkan saya lebih memanjakan diri untuk tampil lebih muda daripada usia sebenar pendek katanya awet muda. Namun patut kita ingat pengambilan makanan juga patut seimbang dan keperluan air putih dalam badan adalah sangat penting.

CARA PENGIRAAN WATER INTAKE

20 KG BERAT BADAN = 1 LITER AIR
SAYA 55 KG                   = 2 LITER 500 ML AIR DIPERLUKAN OLEH SAYA DALAM SEHARI.

Untuk pengambilan supplement, perlu diambil kira bahan bahan yang digunakan sama ada organik atau tidak organik. Dan semestinya saya memilih Shaklee yang telah diuji selamat dan menggunakan bahan bahan semulajadi sahaja. Maka pilihan di hati anda, ingin semangat dan berkeyakinan seperti saya.. Pilih Shaklee sebagai SUPPLEMENT TAMBAHAN.


2 comments: